Clasamentul mondial al producătorilor auto, oferă în acest an surprize mai puțin așteptate. Chinezii de la BYD au depășit Mercedes-Benz și BMW. China a devenit lider de piață în ceea ce privește vânzările și exporturile de automobile, iar asaltului, producătorii auto consacrați din Europa și SUA nu îi mai fac față.

Mărcile chinezești amenință supremația puterilor auto tradiționale

Un astfel de exemplu este cel al mărcii chinezești Build Your Dreams (BYD) care a urcat în prima jumătate a anului 2023 până pe locul 10 în clasamentul global.

 
 

Publicația japoneză Nikkei arată că BYD a reușit să depășească în vânzări mărci cu nume mari precum Mercedes-Benz sau BMW. Mai exact, brandul chinez a înregistrat în perioada ianuarie – iunie 2023 o creștere cu 96% a vânzărilor până la 1,25 milioane de mașini, valoare care poziționează BYD pe locul 10 în clasamentul mondial.

Interesant este și că BYD nu este singura marcă din China care crește rapid. Conform clasamentului menționat pe locul 13 se află la jumătatea lui 2023 Zhejiang Geely Group Holding, Changan Automobile Group este pe locul 14, iar Chery Automobile pe 16.

Și Beijingul are, fără îndoială, atât voința, cât și capacitatea de a face acest proces să avanseze.

Clasamentul mondial al vânzărilor de mașini

Clasamentul mondial al vânzărilor de mașini din prima jumătate a lui 2023 are în continuare pe prima poziție grupul nipon Toyota Motor, care a comercializat în perioada ianuarie – iunie 2023 peste 5,41 milioane de automobile. Pe locul 2 se află grupul german Volkswagen AG, cu 4,37 milioane, în timp ce poziția a treia este ocupată de grupul coreean Hyundai-Kia cu 3,65 milioane de vehicule.

Pe următoarele două poziții se află, la egalitate, Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi și grupul Stellantis, ambele cu 3,2 milioane de mașini. În clasament urmează, în ordine, americanii de la General Motors (GM), Ford Motor Co., Honda, Suzuki și BYD.

Industria chineză a parcurs un drum lung față de acum un deceniu, când doar un singur furnizor chinez (CITIC Dicastal) se afla în top 100 și nicio marcă chineză nu se afla în top 30. Într-o perioadă relativ scurtă de timp, a ajuns din urmă și chiar a depășit Marea Britanie, Franța și Italia, intrând cu succes în spațiul ocupat anterior de puterile industriale tradiționale.

Însă decalajul față de concurenții de top din Japonia și Germania rămâne uriaș. Dacă Beijingul intenționează să domine industria auto globală, trebuie să avanseze în cercetarea și dezvoltarea tehnologiilor cheie și să cultive mai multe mărci cunoscute prin modernizarea modelelor de afaceri și îmbunătățirea experienței utilizatorilor.

ABONEAZĂ-TE LA CANALUL NOSTRU DE TELEGRAM - PARANTEZE.MD